Baza wiedzy

Przydatne artykuły
player tworzenie rezerwacji

Jak utworzyć pierwszą rezerwację?

Czas jest najważniejszym wymiarem funkcjonowania każdej firmy. Na filmie pokażemy, jak najszybciej utworzyć pierwszą rezerwację w kalendarzu. Tworzenie rezerwacji (wizyty) z przypomnieniem SMS Wybór daty i czasu: Kliknij na wybrany prostokąt w kalendarzu, aby określić datę i czas nowej rezerwacji. Dodawanie rezerwacji: Po kliknięciu, otworzy się okienko, gdzie będziesz mógł dodać nową rezerwację. Wprowadź dane klienta: Podaj niezbędne informacje, takie jak imię i nazwisko klienta oraz usługi, które mają być wykonane. Wybór specjalisty: Wybierz specjalistę, który będzie odpowiedzialny za realizację usług. Zaplanuj SMSy: Zaznacz opcje SMS, które chcesz zintegrować z rezerwacją, na przykład przypomnienie o wizycie lub informację o utworzonej rezerwacji. Dodatkowe opcje rezerwacji Serie rezerwacji: Masz możliwość utworzenia całej serii rezerwacji lub zarezerwowania określonego czasu jako wolnego. Po zapisaniu, rezerwacja jest gotowa i zajmuje określony czas w terminarzu. Możesz monitorować jej status: gotowa, w realizacji, zakończona, anulowana lub "nie pojawił się". .article ol.article li strong { color:black }

więcej
player podpowiadanie wizyty

Jak ustawić podpowiadanie ostatniej wizyty danego klienta?

W przypadku takich działalności jak salon fryzjerski czy gabinet kosmetyczny zdarza się często, że klienci korzystają z tych samych usług. Tworząc kolejną wizytę dla tego samego klienta chcielibyśmy, aby program automatycznie ustawił usługi z ostatniej wizyty.Na powyższym filmie pokazujemy, gdzie znajduje się opcja odpowiedzialna za podpowiadanie usług i produktów z ostatniej wizyty.

więcej
player jak zacząć z timebox

Timebox.pl - Jak zacząć?

Film prezentuje użytkowanie aplikacji od momentu zarejestrowania się, przez podstawową konfigurację, utworzenie pracowników i usług, utworzenie rezerwacji i jej sprzedaż oraz podgląd raportu. Na filmie również zobaczymy, jak uprościć bardziej skomplikowane formularze.

więcej
player

Jak działa przedpłata (zaliczka)?

Przepłata (zaliczka) to płatność elektroniczna, która jest wymagana w momencie tworzenia przez klienta rezerwacji on-line. Klient, aby utworzyć rezerwację i aby ta rezerwacja uzyskała status "potwierdzonej",  zostanie przekierowany do płatności elektronicznych w celu uiszczenia wymaganej przedpłaty (zaliczki). Zaliczka może zostać ustawiona na wszystkich usługach lub tylko na wybranych. Na każdej z usług może być ustawiona niezależnie. Zaliczka może wyrażona procentowo lub w złotówkach. W szczególności, zaliczka może wynosić 100%, wówczas usługa (lub cała rezerwacja) zostaje opłacona "z góry" w pełnej wysokości. Przedpłaty można w każdym momencie wyłączyć.

więcej
player

Jak skonfigurować przedpłaty (zaliczki) dla rezerwacji on-line?

Jeśli nie masz jeszcze włączonych przedpłat (zaliczek), kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, na czym polegają przedpłaty (zaliczki), kliknij w ten link.  Jak skonfigurować przedpłaty (zaliczki) Wejdź w Ustawienia -> Przedpłaty. W sekcji "Ustawienia zaliczek" skonfiguruj domyślne wysokości zaliczek dla wszystkich usług. Niezależnie od tych ustawień, na każdej usłudze można indywidualnie ustawić wysokość wymaganej zaliczki. Zwróć uwagę, że w "Ustawienia zaliczek" można także ustawić, aby zaliczka nie była, a następnie włączyć zaliczki tylko na wybranych usługach.  Po zapisaniu ustawień domyślnych dla zaliczek, możesz teraz zmienić wysokość zaliczki indywidualnie na każdej usłudze. Kliknij edycję usługi lub dodaj nową usługę. W sekcji wskazanej na poniższym obrazku zmień ustawienia wysokości zaliczki.  Zapisz zmiany na usłudze. W tej chwili przedpłaty dla rezerwacji on-line są już skonfigurowane. Twoi klienci korzystający ze strony rezerwacji on-line podczas zapisywania rezerwacji zostaną poproszeni o uiszczenie przedpłaty: zamiast przycisku "Potwierdzam" będzie "Zapłać" lub "Zapisz i zapłać". Jeśli rezerwacja zostanie opłacona, jej status zmieni się na "potwierdzona/gotowa".

więcej
player

Odwoływanie opłaconych rezerwacji on-line

Jeśli nie masz jeszcze włączonych przedpłat (zaliczek), kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak to zrobić. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, na czym polegają przedpłaty (zaliczki), kliknij w ten link.  Przedpłaty mają gwarantować, że klient dokonując rezerwacji on-line i opłacając ją elektronicznie, podejmuje się działania przemyślanego i nie zamierza odwoływać rezerwacji.  Jeśli jednak chcesz umożliwić odwoływanie rezerwacji opłaconych zadatkiem, wejdź w Ustawienia -> Przedpłaty i zaznacz opcję "pozwól na odwoływanie rezerwacji mimo opłacenia". Jeśli opcja zostanie zaznaczona, to klient w swoim panelu na stronie rezerwacji on-line będzie mógł odwołać rezerwację wg tych samych zasad, co inne rezerwacje on-line (na przykład, odwołanie będzie możliwe najpóźniej 24h przed wizytą - zasady te są określone w Ustawienia -> Rezerwacje on-line, patrz "Odwoływanie wizyty"). Wpłacona zaliczka zostanie automatycznie zwrócona na konto klienta.

więcej
player

Zwalnianie rezerwacji on-line z obowiązkiem przedpłaty (zaliczki)

Jeśli klient rozpoczął opłacanie rezerwacji (przedpłata/zaliczka), ale nie ukończył tego procesu, to system po 10 minutach od utworzenia rezerwacji zmieni jej status "Anulowany", tym samym zwalniając dany termin innym klientom. Jeśli podczas opłacania rezerwacji, płatność klienta zostanie odrzucona (na przykład z powodu braku środków na koncie) lub klient świadomie anuluje proces dokonywania płatności, system Timebox w ciągu kilku minut zmieni status rezerwacji na "Anulowany", tym samym zwolni dany termin dla innych klientów. 

więcej